Regulamin

  1. DEFINICJE:
    • Cena wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Użytkownik jest obowiązany zapłacić Fundacji za produkt, w odniesieniu do treści cyfrowej także cyfrowe odwzorowanie wartości w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta
    • Fundacja – Fundacja IT GIRLS z siedzibą w Warszawie, ul. Kalinowej Łąki 45, 01-934 Warszawa, adres e-mail: itgirls.kontakt@gmail.com, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000921737, REGON 389987795.
    • Formularz – formularz dostępny stronie internetowej Fundacji, umożliwiający zapis do usługi Newsletter.
    • Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.). 
    • Konsument – osoba fizyczna, zawierająca z Fundacją umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osoba fizyczna zawierająca z Fundacją umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Konsument jest również Użytkownikiem.
    • Materiały – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, w tym w szczególności informacje udostępniane w zamian za zapis do newslettera lub dane wytwarzane lub dostarczane w trakcie świadczenia usługi newsletter. 
    • Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Fundację na rzecz Subskrybenta. W ramach świadczenia usługi dochodzi do dostarczania Materiałów. 
    • Płatność danymi – udostępnienie danych osobowych Użytkownika w zamian za dostarczenie Materiałów. 
    • Regulamin newslettera – niniejszy dokument. 
    • Strona – strona internetowa, znajdująca się pod adresem https://itgirls.org.pl/ oraz jej wszystkie subdomeny
    • Subskrybent – Użytkownik, który wyraził chęć korzystania z usługi Newsletter oraz wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości za pośrednictwem komunikacji e-mail na podany przez siebie adres poczty elektronicznej. 
    • Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca stronę internetową, która chce korzystać z usługi Newsletter. W przypadku osoby poniżej 16 roku życia wymagana jest zgoda opiekuna prawnego w celu uzyskania świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego. Fundacja jest uprawniona do podejmowania działań w celu weryfikacji wieku Użytkownika. 
    • Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.). 
    • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 poz. 1204 ze zm.). 
    • Ustawa – prawo telekomunikacyjne – ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. o prawie telekomunikacyjnym (Dz.U. Nr 171 poz. 1800 ze zm.).
  1. Zawarcie umowy na świadczenie usługi newsletter
    1. Za pośrednictwem Strony, Fundacja umożliwia Użytkownikowi zawarcie umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci Materiałów.
    2. Za dostarczenie Materiałów Użytkownik zobowiązany jest zapłacić danymi albo uiścić Cenę.
    3. Usługa newsletter polega na dostarczaniu Użytkownikowi, zapisanego na listę Subskrybentów na podany w Formularzu adres e-mail wiadomości zawierającej link do pobrania lub uzyskania dostępu do Materiałów.
  1. Płatność danymi za świadczenie usługi Newsletter
    1. W celu rozpoczęcia świadczenia usługi Newsletter Użytkownik zobowiązany jest do wypełnienia i przesłania Formularza Fundacji, a następnie potwierdzenia zapisu na listę subskrybentów Newslettera poprzez kliknięcie w link potwierdzający wysłany na adres e-mail podany w Formularzu. Umowę uważa się za zawartą z chwilą wyświetlenia Użytkownikowi strony internetowej z potwierdzeniem subskrypcji Newslettera. Potwierdzenie zapisu powoduje dodanie do bazy danych listy Subskrybentów.
    2. Potwierdzenie zapisu oznacza, że Użytkownik wyraża zgodę na wysyłanie do niego informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Potwierdzając zapis na newsletter Użytkownik wyraża zgodę na wykorzystanie przez Fundację telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego, a także przekazywania informacji handlowych w tym kanale komunikacji zgodnie z ustawą – prawo telekomunikacyjne. 
    3. Podanie danych w Formularzu i wyrażenie powyższej zgody jest dobrowolne, jednak konieczne do zapisu na listę Subskrybentów oraz wysyłki Newslettera. Brak zgody powoduje, że usługa Newsletter nie będzie mogła być świadczona. 
    4. W każdej chwili Subskrybent może wycofać udzielone zgody, co spowoduje zaprzestanie świadczenia usługi Newsletter oraz rozwiązania umowy o świadczenie o dostarczenie treści cyfrowych. Rezygnacja może zostać zgłoszona Fundacji:
      1. w formie elektronicznej za pośrednictwem aktywnego linku każdorazowo umieszczonego w stopce każdej wiadomości wysyłanej w ramach usługi Newsletter oznaczony jako „Wypisz się”. 
      2. w formie elektronicznej na adres: itgirls.kontakt@gmail.com;
      3. w formie papierowej na adres Fundacji.
  1. Świadczenie usługi Newsletter w zamian za cenę
    1. Jeżeli Użytkownik nie chce wyrazić zgody na przesyłanie mu Newslettera w ramach płatności danymi, może dokonać zakupu Materiałów, płacąc za nie określoną przez Fundację cenę. Zakup w ten sposób wymaga indywidualnego kontaktu z Fundacją.
  1. Wymagania techniczne
    1. Użytkownik może korzystać z Newslettera w sposób zgodny z Regulaminem newslettera i obowiązującymi przepisami prawa, a także w sposób niezakłócający funkcjonowanie Strony oraz działań podejmowanych przez innych Użytkowników.
    2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Fundacja: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) standardowa przeglądarka internetowa i system operacyjny; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1366×768.
    3. Do korzystania z Materiałów, w zależności od ich rodzaju, może być konieczne standardowe, ogólnodostępne oprogramowanie pozwalające na przeglądanie lub odtwarzanie określonego rodzaju plików takich jak DOC, PDF, MP4, MP3, MOV, AVI itp. 
  1. Reklamacje i odstąpienie od umowy
    1. Niezależnie od rezygnacji z Newslettera, Konsument może odstąpić od umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci Materiałów w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny. Wystarczająca jest w tym zakresie stosowna informacja przekazana Fundacji. Odstąpienie od umowy oznacza również rezygnację z otrzymywania Newslettera.
    2. Rękojmia za wady, o której mowa w Kodeksie cywilnym, jest wyłączona w stosunku do Użytkownika innego niż Konsument. W przypadku Konsumenta w zakresie odpowiedzialności za zgodność Materiałów z umową znajdują zastosowanie przepisy ustawy o prawach konsumenta.
    3. Fundacja ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi Materiały zgodne z umową w rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumenta.
    4. Fundacja ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową Materiałów, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Materiałów z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Materiałów, istniał w chwili ich dostarczenia.
    5. Jeżeli Materiały są niezgodne z umową, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
    6. Jeżeli Materiały są niezgodne z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy:
      1. doprowadzenie do zgodności Materiałów z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
      2. Fundacja nie doprowadziła Materiałów do zgodności z umową,
      3. brak zgodności Materiałów z umową występuje nadal, mimo że Fundacja próbowała doprowadzić Materiały do zgodności z umową,
      4. brak zgodności Materiałów z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w 6.5. Regulaminu,
      5. z oświadczenia Fundacji lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi ona Materiałów do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
    7. W razie niezgodności Materiałów z umową, Konsument może złożyć reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    8. Fundacja rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od doręczenia reklamacji.
    9. Zasady odpowiedzialności Fundacji za niezgodność Materiałów z umową wynikają z bezwzględnie obowiązujących przepisów ustawy o prawach konsumenta. Regulamin nie ma na celu wprowadzania jakichkolwiek modyfikacji tych zasad.
  1. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
    1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
    2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
    3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedającyę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
    4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
  1. Dane osobowe i pliki cookie
    1. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, w tym informacja o prawach Użytkownika związanych z przetwarzaniem danych osobowych, a także zasady wykorzystywania plików cookie oraz innych technologii znajdują się w Polityce prywatności.
  1. Postanowienia końcowe
    1. Fundacja zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie, z tym zastrzeżeniem, że do umów zawartych przed zmianą Regulaminu, znajduje zastosowanie Regulamin obowiązujący w chwili zawierania umowy
    2. Wszelkie spory związane ze Stroną będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce siedziby lub stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Administratora. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów oraz POCK, w przypadku których właściwość sądu rozpatrywana jest na zasadach ogólnych
    3. Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje od dnia 10 lutego 2023 roku.